۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

با اعطای گواهینامه به فارسی آموزان

دهمین دوره کلاس‌های آموزش زبان فارسی در روسیه پایان یافت

دهمین دوره کلاس‌های آموزش زبان فارسی در روسیه پایان یافت

دهمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا پس از ماه‌ها تعطیلی در مهرماه سال جاری آغاز شده بود به صورت حضوری و برخط برگزار شد و فارسی آموزان با اشتیاق تمام در کلاس‌ها شرکت کردند.

در آغاز این مراسم خانم ماریا گن مدیر مرکز آموزش زبان فارسی و مدرس این دوره، گزارشی از برگزاری کلاس‌ها و شیوه تدریس خود و استقبال زبان آموزان عرضه و از فارسی آموزان را دعوت کرد که در دوره میانی آموزش زبان فارسی شرکت کنند تا بتوانند از ارزش‌های ادبی و فرهنگی این زبان ارزشمند، بیشتر بهره ببرند.

قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه در سخنانی با اشاره به نقش مردمی و پیوندگری زبان فارسی در طول تاریخ، فرا گرفتن این زبان را دریچه‌ای به روی ایران و فرهنگ ایرانی دانست که در این روزگاران دشوار، امکان ارتباط معنوی و فرهنگی ما را با هم فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش شاهکارهای زبان فارسی در پیوند دادن و گردهم آوردن مردم در طول تاریخ گفت: این بار هم زبان فارسی ما را در دوره دشواری یک جا جمع کرده تا با بهره گیری از ارزش‌های والای فرهنگی این زبان ارجمند، بخشی از تنهایی و انزوای این روزگار را پر کنیم.

سلیمانی با تاکید بر ضرورت ادامه فراگرفتن این زبان، فارسی آموزان را دوستان صمیمی و با فضیلت فرهنگ و تمدن ایران دانست و اظهار امیدواری کرد این دوره‌ها ادامه پیدا کند.

مراسم با اعطای گواهینامه به فارسی آموزان پایان یافت. گفتنی است؛ دوره‌های آموزشی زبان فارسی و آموزش خط تحریری و خوش نویسی هر ساله در دو نوبت در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی برگزار می‌شود و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. دوره جدید آموزش زبان فارسی از فوریه سال آینده در سه سطح آموزشی: مقدمانی، میانی و پیشرفته آغاز خواهد شد.

کد خبر 5103753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha